تکنیک افزایش نرخ تعامل ( ENGAGEMENT ) اینستاگرام – NovinINSTA

آموزش افزایش نرخ تعامل

داشتن تعامل در اینستاگرام یا همان ENGAGEMENT اینستاگرام یکی از اصول بسیار مهم می باشد که باعث می شود پست های شما در قسمت Home و اکسپلور بیشتر دیده شود ;

که این خود یکی از موارد جذب فالوور محسوب می شود و قطعا می دانید که چقدر در میزان جذب و دیده شدن محصولات و یا خدمات شما موثر می باشد.

در این مقاله از سایت NovinINSTA.com به صورت کامل در مورد تکنیک افزایش نرخ تعامل در اینستاگرام صحبت خواهیم کرد .

تکنیک افزایش نرخ تعامل در اینستاگرام

در واقع تعامل در اینستاگرام به مجموعه کامنت گذاری ها و لایک کردن ها و فالو و آنفالو کردن ها و منشن دادن و کلیه ی فعالیت هایی که تحت عنوان مشارکت با کاربرانتان در اینستاگرام انجام می دهید گفته می شود.

نرخ تعامل یا Engagement Rate که همان میزان مشارکت پست شما با تعامل کنندگان است که هرچه این میزان بیشتر باشد شانس دیده شدن پیج شما افزایش می یابد ;

و همین موضوع یکی از فاکتور های رتبه بندی در اینستاگرام محسوب می گردد.

با تغییر الگوریتم اینستاگرام , صفحات تجاری اینستاگرام با کاهش نرخ تعامل روبه رو شدند از این رو در اینجا می خواهیم انواع روش های افزایش Engagement Rate را برای شما شرح دهیم.

راه های افزایش نرخ تعامل در اینستاگرام

1.

پست های زمانبندی شده و منظم

برای بهتر دیده شدن در اینستاگرام و بهبود روند رسیدن به هدف در پیجتان باید مرتب جلوی چشم کاربران و مخاطبانتان باشید.

به این منظور باید پست هایتان را در زمان های مشخص و به تعدادی که از طرف اینستاگرام بلاک نشوید قرار دهید.

بهتر است که برای شروع هفته ای سه پست قرار دهید و به تدریج تعدا آن را بیشتر کنید ولی به هیچ وجه بیش از دو پست در روز قرار ندهید.
2.

تاثیر هشتگ ها

به هیچ وجه تاثیر هشتگ را نادیده نگیرید.

سعی کنید که از هشتگ های کاربردی و متناسب با کسب و کار و بیزینستان استفاده کنید و حتما قبل از آن با کارشناسان ما در این زمینه از طریق کادر زیر در تماس باشید تا هرچه زودتر فیدبک مناسب را دریافت نمایید.

حتما مطالعه کنید :
تاثیر هشتگ در سئو پیج اینستاگرام

3.

استفاده از لینک یکی از مهمترین راه های افزایش نرخ تعامل در اینستاگرام

این مورد هم یکی از مواردی است که تاثیر بسیار زیادی در افزایش تعامل شما با مخاطبانتان را دارد.

شما می توانید از این قابلیت زمانی که یک محصول جدید برای معرفی دارید و یا یک مقاله ی مهم منتشر کرده اید و یا به طور کلی می خواهید که مخاطبانتان را برای توضیح بیشتر به جای دیگری منتقل کنید از قابلیت لینک گذاری استفاده کنید و هر زمان که

دوباره مورد جدیدی برای ارائه داشتید لینک جدید برای انتقال به صفحه جدید را اضافه کنید.
4.

اهمیت دادن به مخاطبان

گاه ممکن است شما نیاز داشته باشید که خودتان از مخاطبانتان کامنت و لایک بگیرید.

در صورتی که آن ها در نظرسنجی ها و یا برنامه هایی مانند مسابقات پیج شرکت کنند خود به خود میزان کامنت ها و لایک ها در پیج شما بالا می رود و به این ترتیب روی نرخ تعامل شما بسیار تاثیر می گذارد.

به این نکته حتما توجه کنید که این امر زمانی اتفاق می افتد که موضوعی که در پست شما مطرح می شود به اندازه کافی جذاب و  حرفه ای باشد که مخاطبان را به سوی شما جذب کند.

تکنیک افزایش نرخ تعامل
 5.

تجزیه و تحلیل پیج اینستاگرام

اصلا از این نکته غافل نشوید که پست ها و لایک و کامنت ها و به طور کلی عملکرد پیج اینستاگرامتان را تجزیه و تحلیل کنید.

شما می توانید پست هایی را که بیشتر لایک و کامنت داشته اند را از نظر فیلتر , موضوعی که استفاده شده , هشتگ ها و بسیاری موارد دیگر بررسی کنید تا از آن در پست های دیگر استفاده کنید.

حتی می توانید در زمان های خاصی که اکثریت کاربران در حال گشت و گذار در اینستاگرام هستند را به عنوان بهترین زمان برای بیشترین بازده انتخاب کنید.

با استفاده از نتایجی که از این طریق می توانید کسب کنید هدفمندتر می توانید با کاربرانتان تعامل داشته باشید.
6.

تعامل نزدیک با مخاطبان

حتما با مخاطبان پیجتان ارتباط نزدیک برقرار کنید.

این کار باعث می شود که کاربرانتان به روند تعاملشان با پیج شما ادامه دهند و به این ترتیب هم شما به هدف خود یعنی افزایش نرخ تعامل رسیده اید و هم مخاطبان شما حس دلگرمی و اعتماد بیشتر به شما پیدا می کنند.

برای این منظور سعی کنید به کامنت های آن ها پاسخ دهید و هیچ کامنتی را بدون پاسخ نگذارید .

همچنین می توانید از ترفند های جدید اینستاگران برای لایک کردن کامنت های طرفدارانتان استفاده کنید که این خود باعث ایجاد حس رضایتمندی و صمیمیت هر چه بیشتر در آن ها می گردد.
7.

استفاده از محتوای ویدیویی

شما می توانید از ویدیو ها یا استوری ها یا لایو های بسیار ساده استفاده کنید و تاثیر بی نظیری را دریافت نمایید.

محتوای تصویری به کاربران این امکان را می دهد که از نزدیک با فعالیت و هدف کاری شما آشنا شوند و از این طریق هرگونه شک و شبهه ای در ذهنشان است از بین برود.

در این ویدیو ها شما می توانید جلسات پرسش و پاسخ بگذارید و یا اگر در پیجتان محصولی می فروشید نحوه استفاده از آن را به صورت تصویری بیان کنید به این صورت جاذبه استراتژی پیجتان را افزایش می دهید.
8.

استفاده از پست های مرتبط و تاثیر آن در افزایش نرخ تعامل

به هیج وجه سعی نکنید از پست هایی استفاده کنید که شما را از هدف اصلی پیجتان دور کند!

درست است که ممکنه با این کار میزان بازدید از پیچتان و در نهایت نرخ تعاملتان افزایش پیدا کند ;

ولی به تدریح باعث کم رنگ شدن نام برند شما در اینستاگرام و حوزه فعالیت بیزینستان می شود.

پس سعی کنید در عین حال که به سلایق و علاقه مندی های مخاطبانتان اهمیت می دهید از هدف حوزه ی فعالیت خود و محتوای اصلی پیجتان دور نمانید.
9.

ربات اینستاگرام و تاثیر بی نظیر آن در افزایش نرخ تعامل

و اما مهمترین و آخرین موردی که تاثیر شگفت انگیزی در روند نرخ تعامل شما دارد استفاده از ربات اینستاگرام › می باشد اما نه هر ربات اینستاگرامی …

با توجه به نوع فعالیت ربات نوین اینستا و سابقه ی طولانی و درخشان آن می توان گفت که مناسب ترین گزینه برای بالا بردن نرخ تعاملاتتان با مخاطبان به شمار می رود.

زیرا تمام مواردی که در بالا به آن اشاره شد را داراست و به دلیل اینکه با هوش مصنوعی کار می کند با توجه به الگوریتم های اینستاگرام طراحی شد و به هیچ وجه Block یا Disable  نمی شود!!!

ربات اینستاگرام نوین اینستا همانطور که در صفحه اول سایت کامل توضیح دادیم با هوش مصنوعی انسان نما فعالیت می کند.

به این شکل که در میان تمام کارهایی که انجام می دهد در قسمت سرچ یا همان اکسپلور اینستاگرام هم پست های شما را معرفی می کند که برای اولین بار در کشور می باشد .

کلام آخر مقاله تکنیک افزایش نرخ تعامل در اینستاگرام :

با توجه به تغییر روند اینستاگرام باید با مخاطبان و کاربرانتان در تعامل مستقیم باشید این مورد تا بیش از 110 درصد در افزایش فالوور و میزان جذب فالوور مرتبط برای شما موثر خواهد بود .

آیلین افشاری هستم , کارشناس ارشد دیجیتال مارکتینگ در هلدینگ کد ایران امیدوارم از این مقاله لذت برده باشید و از آن کمال استفاده را ببرید , در صورت وجود هرگونه سوال می توانید از طریق باکس زیر با ما در ارتباط باشید .

مطالب پربازدید هفته :

قابلیت انتخاب محدوده جغرافیایی خاص در اینستاگرام

آموزش ارسال گیف در دایرکت اینستاگرام

Shadow Ban چیست و چطور آن را رفع کنیم

تولید محتوا در اینستاگرام و 7 روش انجام آن که 300% پیج شما را رشد میدهد

اشتراک گذاری:

Leave a پاسخ

۰ تا ۱۰۰ کسب درآمد از اینستاگرام

خیلی از عزیزان سوال می کنند که پس کی این ربات با هوش مصنوعی رونمایی می شود ؟ ما در حال کارهای ثبتی این پروژه هستیم و به محض اتمام کارهای اداری آن در پیج اینستاگرام اول اطلاع رسانی می کنیم ، لذا حتما اول پیج اینستاگرام مارو فالوو داشته باشید . تا هم از آموزش های ما استفاده کنید و هم از اخبار مهم ...